20 Eylül 2008 Cumartesi

Guguç Problemleri # 2


İkinci problemimiz bir Gömme problemi . El , yine bir King deklerasyonu. Perşembe gecesinin son oyununda benim - 445 iken King dediğim ve battığım el.

Kağıtlarım şu şekildeydi :
Maça : AKJ987
Kupa : 79
Sinek : K9

King deklerasyonu çok aşikar. İlk hesapla işime yarayacak 11 kağıt var. (7 maça , Kupa As ve Kupa Papaz , Sinek As , Karo As ) Kaba hesapla Yüzde 40 - 50 gibi King 'i gerçekleştirme ihtimalim var ve tabelada da açık ara sonuncu olmam hasebiyle King deklere etme durumum zaten oldukça açık .
Problem ise yere neyi gömeceğimle alakalı .

Şizodaki kağıtlar : Kupa As ve Kupa 4

Kritik Nokta ; Koz çekmeye başladıktan sonra Maça kızının düşüp düşmeyeceği. Maça kızının düşeceğini bilsem ufak Kupaları gömmek 6 Koz haricinde Kupa As ve Sinek Papaz 'dan 8 el almamı sağlayarak neredeyse % 100 'e yakın bir King sunacak bana. ( Sinekten ilk kağıt olarak Sinek 9 'u çıkmam , rakiplerin de esneme ihtimalini oldukça düşürüyor. )

Fakat problem Maça Kızının düşmemesi durumunda başlıyor . Eğer birinin elinde 3 veya daha fazla koz varsa ve Maça kızı da bu elinde 3 koz olanın elindeyse , maça kızını alamayacağım ve bu durumda King yapma ihtimalim de oldukça düşecek. Eğer 4 kişiden müteşekkil Briç ve türevi kozlu oyunları oynuyor olsak koz dağılımının ihtimalini internet , kitaplar vs. aracılığıyla ezberden direk belirleyebilirdik ve oyun stratejimizi ona göre şekillendirirdik fakat 5 olan oyuncu sayısı dışardaki kozların dağılımını ancak yaklaşık olarak tahmin edebilmemize yol açıyor. ( Belki bir gün bir Bilgisayar programcısına GNU Guguç 'u yaptırabilirsek bu ihtimallerin tam ve doğru hesaplamalarına ulaşabiliriz. )

Maça Kızının düşmemesi durumunda oyun stratejimiz , bu maça kızını bir kağıda çaktırtarak yere düşürtmek. Bu durumda sinekleri gömerek elde 4 kupa tutmak bu ihtimali gerçekleştirmemize daha çok olanak veriyor.

Fakat burdaki problem de Kupalardan , As 'ın haricinde diğer en büyük kupamız 9 ile de el alıp alamayacağımız. Rakiplerin herhangi birisinin Elinde 4 kupa ve bu 4 kupa içinde de 9 dan büyük bir kağıt bulunması durumunda kupadan 2. eli alma ihtimalimiz suya düşüyor.


Oyun içinde ben ufak Kupaları gömdüm ve koz çektiğimde Maça Kızı düşmedi . King'i yapabilmem için Maça kızını yere düşürttürmem gerekti . Bunun için de tek şansım Kupa asıyla aldıktan sonra 2. elde kupaya Maça kızıyla çakılmasıydı. Ki bu da gerçekleşmedi ve battım. Birol'a Kozun Kızıyla beraber 4 koz gitmişti.

Sayın Guguç oyuncuları bu problemde siz gömmek için hangi kağıtları tercih ederdiniz ? Yorumlarınızı bekliyorum ...

2 yorum:

Tunç Bozacılar dedi ki...

tek yorum : hay birol şansını skiiim olur ..

Emre OCAKOĞLU dedi ki...

Engincim benim görüşüm şu. Sinek papaz ve kupa as ile büyük ihtimal 2 iş garanti yalnız kozun kızını alamadığın durumda king yapma ihtimali direkt patlıyor. Şimdi sende 5 koz olduguna göre dışarda 8koz var 4 kişiye dağılımı 2-2-2-2 olması ihitimali briç ihtimallerine göre tahmin yaparsak çok düşük bu durumda yüksek ihtimalle 1 veya 2 kişi de 3 koz olacaktır. Göz aşinalığı olarak 8 kozun dağılımı 3-2-2-1 ya da 3-3-2-0 olması büyük ihtimal. Kızın da bu üç kozlu olan iki kişiden birinde olması ihtimali ilk durumda 3/8 ikinci durumda ise 6/8 yani bunları da 1/2 ile çarparsak yüzde 50 nin biraz üstü yapıyor.
bu durumda yani kzıı çekme ihtimalin benim hesabıma göre yüzde 50. King yapma pozisyonu varken kimse esneme durumuna gitmez yüzde 50 king yapar o elbence. as ve papazla iş yaparak.(mantık olarak uygun bi rakam gibi geldi bana)
Gelelim kupa durumuna. As Papaz çektikten sonra kupa asına işenme ihtimali oldukça düşüyor bununla beraber 4 kupa varken dışarda 9 kupa kalmış o 4 kupadan asın dışındaki 3 kupadan biriyle daha el yapmak gerekiyor. 4 el kupanın dönmesi ve 4.nün koz biterek sende kalmasını amaçlıyoruz. Kozsuz oyunda as çektikten sonra ki el kupa 7 yi öbür el de kupa 4 ü atarsak muhtemelen büyük kupalar çıkacak ve 3 elde kupa kalmayacaktır kalsa bile elimizdeki 9 un büyük olması ihtimali daha fazla olacak. Ayrıca koz çekerken kişilerin kupa çıkması da avantajımız olacaktır. Peki bu durumda kupaya çaktırarak maça kozu çaktırmak marifetiyle çıkarabilecek miyiz. (bu ihtimal çok budaklanıyor hadi hayırlısı :)) birolun örneginde oldugu gibi 4 koz + kız oldugunu düşünelim. 2 kozunu as papaz ile çekiyoruz ve 2 koz kalıyor. Kupaya 2.el çakması durumunda elimizdeki 4kupadan 2 sini koza verip 4. ile iş yapma durumumuz var. Kupaya 3. el çakması durumunda ise kupaya 3 el verip batıyoruz. yalnız 4 koz olma ihtimali çok düşük. Benim tahmini olasılık hesabıma göre en fazla 3 koz olacağından bizim dışımızda 1 el çakabilecek bu durumda 4. kupa iş yapacak gibi düşünüyorum. Dikkat edersen ihtimal vermeyi bıraktım beni aştı :))
Bir de Şu durum var kupaya çakan kişinin kozcunun ne kadar yakınında olması söz konusu zira çaktıgı anda büyük kupalar çıkmayacaktır. elinde 4 kupa olan biri olursa 4. el bozulacaktır.
Kozda as papaz çektikten sonra bir el daha kıza verip kozları bitirme durumunda ise 4 kupadan 3iş yapmak gerekiyor. Bu da biraz zor gibi geldi bana.
Guguç Programı yapıp beni de bu zahmet kurtarabilirsin :))

Sonuç olarak ben emin olmamakla beraber papaz ve as tutarak %50 king ihtimali var. Kupa tutarak ise hesaplayamadım çok detaylı.
Sevgiler.