20 Ekim 2008 Pazartesi

Guguç Çeşitleri Yaklaşık Puan Ortalamaları



İlk sezonda 4lü , 5li ve 6lı Guguç puanlarını sezon sonu için tek bir ortalamaya bağlamıştık. Bir kaç naaletten denemeden sonra , 4lü Guguç oynamanın ortalama düşürme becerisiyle sadece oynamayan 2 kişiye avantaj sağladığına kanaat getirmiş ve rafa kaldırmıştık. Tüm sezon boyunca en çok tercih edilen oyun açık ara 5li olmuştu , ama 6lı guguç ise verdiği yüksek puanlarla sağladığı ortalama arttırma imkanı neticesinde tüm oyuncuların favorisi durumuna gelmişti.

Bu sezon oyuncu sayısına göre şekillenen farklı Guguç varyantları, ayrı ortalamalarla ayrı puan tabloları şeklinde hesaplanmaya başladı ve böylece hangi guguçu oynamanın genel ortalamayı ne oranda etkileyeceği sorunsalı da ortadan kalkmış oldu . Fakat ben oyunun doğasını birazcık daha anlama adına guguç çeşitlerinin uzun vadede ne kadar ortalamaya sahip olduğunu (No batış yada King gibi ek puanlarla ortalamanın nasıl değiştiğini ) 1. sezon istatistiklerini veri alarak ortaya koymak istiyorum :

Uzun vadede oyun sayısı arttıkça bu ortalamalarda ufak tefek oynamalar söz konusu olabilir.

4lü Guguç (4 oyun )
Dağıtılan Ham puan : 5 + 3 + 2 + 1 = 11 (Oyuncu başına 2.75)
No Batış : 0 ( ek puan verilmiyor )
King : 1 King denemesi ve 1 patlama (-1) puan (Oyun başına -0.25 , Oyuncu başına - 0.06 ortalamayı düşürüyor)
Eşit puan Paylaşımı : 0 (hiç gerçekleşmemiş)
Ortalama : 2.68



5li Guguç (81 oyun)
Dağıtılan Ham Puan : 6 + 4 + 3 + 2 + 1 = 16 (Oyuncu başına 3.20)
No Batış : +12 (Oyun başına 0.148 , Oyuncu başına 0.029 ortalamayı arttırıyor)
King : 35 King denemesi 12 tanesi başarılı 23 tanesi patlama : (-11) puan , oyun başına - 0.135 , oyuncu başına - 0.027 ortalamayı düşürüyor.
Eşit puan paylaşımı : +15 (Oyun başına 0.185 , Oyuncu başına 0.037 ortalamayı arttırıyor)
Ortalama : 3.239 ≈ 3.24



6lı Guguç (18 oyun)
Dağıtılan Ham puan : 7 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 22 (Oyuncu başına 3.66)
No Batış : 0 (Hiç gerçekleşmedi , Teoride olasılığı olsa da hiç gerçekleşmediği için yüzde 0 ihtimal alıyoruz şu an için)
King : 7 King denemesinden 4 tanesi başarılı 3 tane patlama , + 1 puan (oyun başına 0.055 , oyuncu başına 0.009 ortalamayı arttırıyor)
Eşit puan paylaşımı : 0 Eşit puanı paylaşmadan toplamda + 6 puan ekstradan alınmıştır.
Açılış Kinginden toplamda (- 6) puan düşük alınmıştır .
Ortalama : 3.669 ≈ 3.67



7 ve üzeri Guguç Çeşitleri için pratik " Dağıtılan Ham Puan Ortalaması " formülü :

Ortaokul bilgilerimizden hatırladığımız Gauss Yöntemiyle kolayca bulabileceğimiz dağıtılacak toplam puana , (+ 1) birincilik ek puanını ekleriz ve oyuncu sayısına (n) böleriz . Böylece Emre 'nin gaye-i hayali olan 51li guguç 'un bile puan ortalamasını çok kısa sürede hesaplayabiliriz.


4 yorum:

Tunç Bozacılar dedi ki...

yani 6 lı guguçta 3.67 oranını altında kalan kötü üstünde kalan başarılı mı oluyor ? ya da elbet sonsuza giderayak herkes 3.67 mi olacak ? biraz daha açar mısınız paşa bey ?

Engin Gürses dedi ki...

Evet koçero aynen öyle. Uzun vadede şans belirleyici faktör olmaktan çıkacağı için teorik olarak ihale alıp almama konusunda risk hesaplamasını iyi yapan , rakiplerinin hamlelerini - ve de manyellerini :) - iyi tahmin eden ,şizodan işe yarar kağıt gelme ihtimallerini iyi hesaplayan , kağıt takip edip koz sayarak yer oyununu iyi oynayan, tabeladaki puan durumuna ya da genel ortalamalara göre strateji belirleyen , genel olarak kağıt oyunu tecrübesi fazla olan , hatta psikolojik faktörleri iyi kullanan vb. oyuncular ; bunları kendisinden daha kötü yapan oyuncuların puanlarını tabir-i caizse çalarak ortalamasını 3.67'nin üzerine çıkaracak. Ama teorik olarak oyuncuların hepsi bu faktörleri eşit seviyede yaparsa sonsuza giderken oyuncuların hepsi 3.67 ortalamada buluşacaklar...

Emre OCAKOĞLU dedi ki...

paşa gel beraber sonsuza gidelim

Tunç Bozacılar dedi ki...

BU EMRE .. GİTGİDE BİRİNE BENZİYOR AMA KİME ?